Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vánoční

Zapřísáhla jsem se, že po ty tři měsíce, co se musím učit na advokátní zkoušky, na blog nepáchnu, ale …. prostě mi to nedalo. Byla jsem se totiž podívat na vánočních trzích. Ne v sobotu, kdy podle očekávání na Staromák dorazila půlka Prahy a čtvrt Moskvy, ale den následující, v neděli, což se ukázalo být stejně blbým nápadem, jako vyrazit tam v sobotu.

Asi jsem fakt blbá, nebo naivní, nebo možná obojí najednou, ale každý rok se tam vydávám, abych načerpala trochu vánoční atmosféry, které se až do počátku adventu přímo hystericky vyhýbám. A každý rok jsem zklamaná. Pod „secesním“ vánočním stromkem (jak se ta secese projevuje, to bych ráda viděla – koule stříbrné a zlaté a pár svítících klikyháků) stojí skupinka dětí oblečených v rudých čepičkách s bílým lemováním a zpívají Džingle bels. Pak Houly najt a k překvapení všech okolo okoření typické české vánoce klasikou: „So this is Christmas“ od Beatles.

„Charašó děvuška, pojď vybrat si, udělám ti slevu,“ pořvává na mne s nezaměnitelným přízvukem chlápek co v nedalekém stánku prodává šperky s jantarem.

A tak jsem chtěla  napsat něco o tom, že nechci jantar ani bábušky, že nechci ani blikající čertovské rohy v barvách vskutku nečertovských, nechci napodobeniny šperků „made by Swarovski“, nechci Haribo a nechci langoše. No, chtěla jsem se prostě spravedlivě rozhořčit nad tím, jak máme ty vánoce globalizované a komercionalizované a jak je to prostě fujtajbl, hnus, velebnosti.

A pak mi došlo, že je to vlastně úplně fuk. Že je vcelku jedno, co se prodává na Staromáku a jaké koledy vám pustěj v Tescu. Že se přesto všechno šíleně těším.

 Těším se na to, jak po dlouhé době strávím se svou rodinou několik dní, aniž by někdo letěl na noční či na fotbal. Těším se, jak budem s mámou matlat vosí hnízda (už na to za ta léta máme propracovanou manufakturu), jak budu zdobit perníčky a sprostě u toho proklínat všechny svaté a bráchu, který si je vymodlil, především. Těším se na zdobení stromečku, ze kterého budu zas mít rozpíchané ruce. Letos jsme konečně našli na půdě v domě mých prarodičů vánoční ozdoby po babičce, takže stromek bude přesně takovej, jako býval, když jsem byla malá a na Štědrý večer mrzla na verandě za záclonou, abych neprošvihla Ježíška.

Těším se na vánočku podle receptu po prababičce, kterému se nic na světě nevyrovná. Těším se na pohádky v televizi a doufám, že dají i S čerty nejsou žerty, tu totiž miluju od dětství. Těším se, jak se zas přejím mandarinek, protože jak jde o mandarinky, dokážu neuvěřitelné věci. A taky jakou srandu si táta bude dělat z oběšeného Santy na balkóně u sousedů.

A je mi fuk, jestli má někdo pocit, že bych měla kreslit soby,  nebo házet střevícem, louskat ořechy nebo třeba krájet krocana. Moje Vánoce jsou totiž jenom moje a mé rodiny. A budou přesně takové, jaké si je doma uděláme. 

A vám, všem lidem dobré vůle přeju totéž.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Kateřina Zagorová | středa 1.12.2010 13:44 | karma článku: 36,95 | přečteno: 4073x
  • Další články autora

Kateřina Zagorová

Nový byt, aneb tahle válka se vede na kila

Asi před třemi měsíci jsem se přestěhovala. Po maratonu vyřizování spojených se změnou adresy, jsem konečně stála uprostřed svého nového bytu.... a spousty krabic. Protože jsem veškerý nábytek zanechala ve svém původním doupěti, vrhla jsem se vstříc novému bydlení vybavena nafukovací matrací, jedním zahradním stolkem a velkou spoustou iluzí o tom, jak si to tu krásně zařídím. Ach sladká naivito, tehdy jsem, já hloupá, vůbec netušila, že tahle válka se povede na kila.

16.8.2012 v 12:01 | Karma: 40,60 | Přečteno: 8374x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Letecký den

Jsem bezrizikový typ. Bojím se výšek. Bojím se rychlé jízdy. Bojím se tmy a bouřky. A mravenců. Bojím se sednout cizímu člověku do auta, co kdyby to byl špatný řidič. Prostě se opatruju jako oko v hlavě.Když mne ale kamarádka lákala na Matějskou, že se spolu s jinou kamarádkou nechají vystřelit v té bungee kouli, nemohla jsem si to nechat ujít. Škodolibě jsem se těšila, jak jim bude špatně, protože do tohohle životu nebezpečného nesmyslu by dobrovolně vlezl jen naprostý šílenec. Ti bystřejší z mých čtenářů se právě škodolibě zachechtali.

31.5.2012 v 10:14 | Karma: 33,78 | Přečteno: 5513x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Veřejně prospěšné práce nezaměstnaných? Přemýšlejme.

Argumenty pana Drábka ve prospěch povinnosti nezaměstnaných po dvou měsících pobírání podpory odvést 20 hodin týdně státu formou bezplatných prací „pro veřejnost“ se zdají být celkem logické:

23.2.2012 v 14:35 | Karma: 48,57 | Přečteno: 28428x | Diskuse| Olomouc

Kateřina Zagorová

Připravujeme Vánoce

Normálně máme Vánoce více méně klidné. V průběhu listopadu vybádám, co by kdo chtěl naježit. První týden v prosinci ježím v obchodech a zbytek adventu jásám nad horkým čajem, jak jsem na to vyzrála. Úklid se děje ve dvou víkendech na počátku prosince vždy v sobotu, zatímco velké pečení (a uždibování) se koná v neděli. S mamkou máme manufakturu na výrobu cukroví, takže to slušně odsejpá.

22.12.2011 v 14:59 | Karma: 32,73 | Přečteno: 3072x | Diskuse| Ona

Kateřina Zagorová

Inovujeme

Od jisté doby jsem poněkud nedůvěřivá k „inovovaným složením“ a „vylepšeným recepturám“. Většinou to totiž znamená jediné:

14.12.2011 v 14:18 | Karma: 28,20 | Přečteno: 2978x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Odvolací soud potvrdil osvobození učitelky, která popírala válečné zločiny

6. května 2024  10:18,  aktualizováno  11:36

Pražská učitelka Martina Bednářová, která čelila obžalobě z popírání ruských válečných zločinů na...

Přijdou bouřky s vydatným deštěm, do zítřka naprší i přes 50 milimetrů

6. května 2024  11:31

Při bouřkách a dešti může od pondělí do úterního rána místy v Česku napršet v úhrnu přes 50 mm,...

Ve Vatikánu zadrželi českého faráře s pistolí, noži a šroubovákem

6. května 2024  9:51,  aktualizováno  11:25

Při vstupu do Vatikánu policie o víkendu zadržela faráře z České republiky, který měl u sebe v...

Začátek týdne bude oblačný s bouřkami. Slunce se vrátí ve středu

6. května 2024  6:23,  aktualizováno  11:22

Zataženo až oblačno vydrží na většině míst v Česku až do poloviny týdne. Česku se nevyhne ani déšť,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6807x
Jsem Katka. A tenhle blog se co nevidět přesune jinam. Kam? Hledejte. Pokud to bude osud, najdete mne. Pokud ne... no, mí tři čtenáři mi stačí