Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Houpačka a obludy

Prodloužený víkend se vydařil. Nejprve jsem ve Stříbře posbírala v zahradě všechen rybíz a veškeré třešně a zatímco táta sekal tu džungli, která tam od naší poslední návštěvy stačila vyrůst a můj pes se pokoušel najít co nejefektivnější způsob, jak se začunit k nepoznání (drobné sekance trávy v husté psí srsti dělají divy), sedla jsem si na sluníčko, cpala se třešněma a přemýšlela, co s tím nadělením budu dělat.

Kromě bublaniny, samozřejmě. Třesně byly červené jako zbrusu nové Ferrari a sladké jako spánek před půlnocí, sluníčko se mi opíralo do kůže jako někde v Itálii a čerstvě posekaná tráva v zahradě voněla prázdninama.

Polovinu třešní jsem zanesla tetě Marušce, protože ona si s nimi už poradí, strčila bublaninu do trouby a pustila se do obírání těch pěti kil rybízu. Bublanina z trouby začala vonět, pes se stulil na gauči i s tou trávou v srsti, Tereza Kerndlová vřískala z rádia, že je něčí anděl a já dospěla k závěru, že bude nejlepší ten rybíz naložit na falešný brusinky. Znáte to, rybíz, rum, cukr, povařit a hotovo.

Večer jsem vyrazila na grilovačku ke kamarádce. Slavily se něčí narozeniny, tak jsem jak Karkulka sbalila do košíčku láhev vína, kýbl hořčice (kamarádka na poslední chvíli volala, že jí doma došla) a vyrazila.

Už tam skoro všichni byli. Kamarádčin přítel rozvaloval svých sto třicet kilo na houpačce, kamarádka obracela stejky na grilu a ostatní buď čuměli, nebo pomlouvali ty, kteří ještě nedorazili.

„Ahoj, vy jste si koupili novou houpačku? Hezká,“ děla jsem na přivítanou.

Kamarádka se usmála, posadila se k příteli a přitulila se k němu. Houpačka povážlivě zaskřípala.

„Ty, hele, jakou to má vlastně nosnost?“ zaváhala.

„Sto dvacet kilo, ověřovala jsem to,“ ozvala se kamarádčina maminka odněkud z hloubi domu.

„Hele tak, to jsme trochu přes, viď brouku“ zachichotala se a vlepila příteli hubičku na tvář.

„No, sorry, ale to by byl skoro každej přes. Je to pro dvě osoby, takže si vem normálního chlapa, to je tak sto kilo, normální ženskou, to je tak kolem šedesáti….“ mudrovala jsem se sklenicí vína v ruce.

„MAXIMÁLNĚ šedesát,“ ozval se přítel kamarádky a změřil si mne svýma prasečíma očkama zalitýma tukem výsměšně přes sklenici piva, „šedesát, to už je pěkná prasnice, ale já jsem tolerantní,“ to, že ho kamarádka zuřivě kope do lýtka snad ani neregistroval.

Zalitovala jsem, že jsem předtím pro definici chlapa nepoužila „do osmdesáti kilo“. A taky mne překvapilo, že si mohl všimnout kolik vážím, když většinu času, který jsem nucena s ním strávit, mi čučí do výstřihu, nebo na nohy (a věřte mi, tam je to v pořádku).

„Tak to jsi asi těch normálních ženských moc nepoznal.“

„Ale poznal. Všechny jste tlustý,“ odvětil a evidentně čekal, jestli si to nechám líbit, nebo ne.

Ty máš co říkat, pomyslela jsem si, ale nahlas jsem řekla: „Každej nechce mít v posteli dítě. Ale jsou i tací, kteří kdyby jejich holka přibrala tři kila, budou mít problém. Latentní pedofile se tomu říká,“ odsekla jsem, ačkoli jsem věděla, že v jeho případě to není pravda. Jemu by se na jeho přítelkyni, která je drobná jako ptáčátko jak dole tak nahoře, líbily moje prsa. A taky jí to dává pěkně sežrat.

Dospěla jsem k závěru, že tohle nemusím poslouchat a zvedla se k odchodu.

Kamarádka za mnou běžela až na roh ulice? „Hele, promiň, on je fakt neomalenej, on to tak nemyslel.“

Věděla jsem, že ten nateklej keporkak to tak přesně myslel, protože mne nesnáší stejně jako já jeho.

„Neomlouvej se, omlouvat by se měl on.“

„No, víš….“ Nemusela nic říkat, jeho obludičenstvo se nikdy neomlouvá, protože má vždy pravdu.

Neurazila jsem se, sdělila jsem kamarádce, že se stavím zítra až jeho výsost nebude doma a vyrazila k domovu. Nenechám si kazit takhle krásnej víkend kvůli jednomu volovi.

A nevětší radost měl pes, protože dostal bublaninu a šlo se do lesa.

 

P.S: Tak a máš to, ty zmetku

Autor: Kateřina Zagorová | čtvrtek 9.7.2009 14:36 | karma článku: 28,21 | přečteno: 3051x
  • Další články autora

Kateřina Zagorová

Nový byt, aneb tahle válka se vede na kila

Asi před třemi měsíci jsem se přestěhovala. Po maratonu vyřizování spojených se změnou adresy, jsem konečně stála uprostřed svého nového bytu.... a spousty krabic. Protože jsem veškerý nábytek zanechala ve svém původním doupěti, vrhla jsem se vstříc novému bydlení vybavena nafukovací matrací, jedním zahradním stolkem a velkou spoustou iluzí o tom, jak si to tu krásně zařídím. Ach sladká naivito, tehdy jsem, já hloupá, vůbec netušila, že tahle válka se povede na kila.

16.8.2012 v 12:01 | Karma: 40,60 | Přečteno: 8374x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Letecký den

Jsem bezrizikový typ. Bojím se výšek. Bojím se rychlé jízdy. Bojím se tmy a bouřky. A mravenců. Bojím se sednout cizímu člověku do auta, co kdyby to byl špatný řidič. Prostě se opatruju jako oko v hlavě.Když mne ale kamarádka lákala na Matějskou, že se spolu s jinou kamarádkou nechají vystřelit v té bungee kouli, nemohla jsem si to nechat ujít. Škodolibě jsem se těšila, jak jim bude špatně, protože do tohohle životu nebezpečného nesmyslu by dobrovolně vlezl jen naprostý šílenec. Ti bystřejší z mých čtenářů se právě škodolibě zachechtali.

31.5.2012 v 10:14 | Karma: 33,78 | Přečteno: 5513x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Veřejně prospěšné práce nezaměstnaných? Přemýšlejme.

Argumenty pana Drábka ve prospěch povinnosti nezaměstnaných po dvou měsících pobírání podpory odvést 20 hodin týdně státu formou bezplatných prací „pro veřejnost“ se zdají být celkem logické:

23.2.2012 v 14:35 | Karma: 48,57 | Přečteno: 28428x | Diskuse| Olomouc

Kateřina Zagorová

Připravujeme Vánoce

Normálně máme Vánoce více méně klidné. V průběhu listopadu vybádám, co by kdo chtěl naježit. První týden v prosinci ježím v obchodech a zbytek adventu jásám nad horkým čajem, jak jsem na to vyzrála. Úklid se děje ve dvou víkendech na počátku prosince vždy v sobotu, zatímco velké pečení (a uždibování) se koná v neděli. S mamkou máme manufakturu na výrobu cukroví, takže to slušně odsejpá.

22.12.2011 v 14:59 | Karma: 32,73 | Přečteno: 3072x | Diskuse| Ona

Kateřina Zagorová

Inovujeme

Od jisté doby jsem poněkud nedůvěřivá k „inovovaným složením“ a „vylepšeným recepturám“. Většinou to totiž znamená jediné:

14.12.2011 v 14:18 | Karma: 28,20 | Přečteno: 2978x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6807x
Jsem Katka. A tenhle blog se co nevidět přesune jinam. Kam? Hledejte. Pokud to bude osud, najdete mne. Pokud ne... no, mí tři čtenáři mi stačí