Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Anorexie naruby

Mám anorexii naruby. Vidím se štíhlejší, než skutečně jsem. Což je nejlépe prokazatelné mým každoročním šokem nad fotkami z dovolené a hlubokými depresemi v kabinkách obchodních domů

Letos jsem si na dovolenou pořídila krásné letní šaty – bílé s černými puntíky. Byla jsem přesvědčena, že v nich vypadám sexy a šik. Bratrovy poznámky o 101 dalmatinech jsem nebrala vážně a po italských ulicích jsem se nosila jako dáma. Při prohlížení fotek jsem se ovšem zděsila. Vypadala jsem jako selka. No vážně. Dejte mi do ruky konev s mlíkem a můžu dělat reklamu na tavený sýr. Italové při pohledu na mne hvízdali a pomlaskávali. Vykládala jsem si to jako projev obdivu. Spíš ale měli hlad.

Zděšena stavem své postavy na fotkách jsem zahájila dietu a přísné cvičení. Zhubla jsem pět kilo a všechno na mně viselo. Rozradostněná dietními úspěchy jsem se vydala koupit si něco nového na sebe. Tady se ovšem ukázala past kabinek v obchoďácích. V záludnostech velikostí 38,40,42 se už vcelku orientuju, ale dělení na S,M,L a všechna ta ixka kolem toho jsou mi stále záhadou. Dodnes vzpomínám, jak jsem se kdysi u Ťamana v kabince zhroutila při zjištění, že tričko velikosti „extra, extra, extra velké“ je mi malé. Asi tak pět minut jsem zcela vážně přemýšlela, že zajdu do Mekáče a spáchám tam okázalou sebevraždu přemírou tuků, než mne napadlo porovnat „extra extra“ tričko s tričkem, na kterém bylo označení S. Byla naprosto stejně veliká. Sebevraždu jsem tedy odložila na neurčito a Ťamanům se od té doby vyhýbám.

Nyní jsem tedy suverénně nakráčela do butiku a začala si vybírat džíny. Vcelku optimisticky jsem si s sebou do kabinky vzala ty označené písmenem L (větší tam stejně neměli, zato těch s velikostí XXXS tam bylo požehnaně) s tím, že něco tak obludného mi bude zcela určitě velké. Nepřetáhla jsem je ani přes kolena. Vyplížila jsem se podél zdi z kabinky, aby mne nikdo neviděl, jak džíny potupně vracím na stojan, a tiše jsem doufala, že vypadám opravdu nenápadně. Bohužel jsem asi měla na čele neonový nápis „TLUSTÁ“, jinak si totiž neumím vysvětlit, jak mne mezi všemi nakupujícími mohla ta prodavačka vyslídit. Byla hubená jak lunt, nohy měla až ke krku a bylo jí asi tak jedenáct let.

Zasvítily jí krvelačně oči, vrhla se na mne jako tygr na beránka a na celý krám zařvala: „Je vám to malý, co?“ Něco jsem vyděšeně zakuňkala a užasle sledovala, jak rychle se člověk dokáže stát nežádoucím centrem pozornosti. Prodavačka mi džíny vyrvala z rukou a zahulákala:“ Bodejť ne, todle je totiž móda pro mladý, rozumíte?“ ( a to „mladý“ fakt řekla kurzívou). Pak mi poněkud otráveným tónem vysvětlila, že L odpovídá velikosti 36 a vykopla mne z krámu obloukem. Sesbírala jsem se z chodníku a pokusila se vypočítat, které velikosti potom odpovídá XXXS a došla k závěru, že matematický génius ze mne nebude. Vyšlo mi neuvěřitelné číslo 26, což je velikost o které jsem přesvědčena, že prostě nemůže existovat (zvlášť v kombinaci s délkou nohavic, kterou místní zboží oplývá).

Vlekla jsem domů jako zpráskaný pes a s pocitem, že ve svých osmadvaceti jsem jednou nohou v hrobě opět přemýšlela nad sebevraždou u McDonalds, když tu se mi za zády ozvalo: „Hej, kočičko, no ty, v tom červeným kabátě!“ Po důkladném ujištění, že jsem skutečně jediná osoba v červeném kabátě v okruhu dvou kilometrů, jsem se otočila. Puberťák, dřepící v hloučku jemu podobných na zábradlí, zrudl jako malina a zakoktal: „Teda, pani, promiňte, nevíte, kolik je hodin?“¨

Takže je to opravdu tak. Nejsem jenom tlustá. Jsem tlustá a STARÁ. Což vysvětluje i fakt, proč na mne ta prodavačka tak řvala. Musela si myslet, že stejně jako všichni starci nedoslýchám.

Naštěstí mám kromě mentální anorexie naruby, také utkvělou představu svého nehynoucího mládí. Takže se jdu podívat do zrcadla. Vím, že z něj na mne bude koukat mladá a sexy kočka.

 

Autor: Kateřina Zagorová | pátek 18.12.2009 15:48 | karma článku: 45,27 | přečteno: 13942x
  • Další články autora

Kateřina Zagorová

Nový byt, aneb tahle válka se vede na kila

Asi před třemi měsíci jsem se přestěhovala. Po maratonu vyřizování spojených se změnou adresy, jsem konečně stála uprostřed svého nového bytu.... a spousty krabic. Protože jsem veškerý nábytek zanechala ve svém původním doupěti, vrhla jsem se vstříc novému bydlení vybavena nafukovací matrací, jedním zahradním stolkem a velkou spoustou iluzí o tom, jak si to tu krásně zařídím. Ach sladká naivito, tehdy jsem, já hloupá, vůbec netušila, že tahle válka se povede na kila.

16.8.2012 v 12:01 | Karma: 40,60 | Přečteno: 8374x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Letecký den

Jsem bezrizikový typ. Bojím se výšek. Bojím se rychlé jízdy. Bojím se tmy a bouřky. A mravenců. Bojím se sednout cizímu člověku do auta, co kdyby to byl špatný řidič. Prostě se opatruju jako oko v hlavě.Když mne ale kamarádka lákala na Matějskou, že se spolu s jinou kamarádkou nechají vystřelit v té bungee kouli, nemohla jsem si to nechat ujít. Škodolibě jsem se těšila, jak jim bude špatně, protože do tohohle životu nebezpečného nesmyslu by dobrovolně vlezl jen naprostý šílenec. Ti bystřejší z mých čtenářů se právě škodolibě zachechtali.

31.5.2012 v 10:14 | Karma: 33,78 | Přečteno: 5513x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Veřejně prospěšné práce nezaměstnaných? Přemýšlejme.

Argumenty pana Drábka ve prospěch povinnosti nezaměstnaných po dvou měsících pobírání podpory odvést 20 hodin týdně státu formou bezplatných prací „pro veřejnost“ se zdají být celkem logické:

23.2.2012 v 14:35 | Karma: 48,57 | Přečteno: 28428x | Diskuse| Olomouc

Kateřina Zagorová

Připravujeme Vánoce

Normálně máme Vánoce více méně klidné. V průběhu listopadu vybádám, co by kdo chtěl naježit. První týden v prosinci ježím v obchodech a zbytek adventu jásám nad horkým čajem, jak jsem na to vyzrála. Úklid se děje ve dvou víkendech na počátku prosince vždy v sobotu, zatímco velké pečení (a uždibování) se koná v neděli. S mamkou máme manufakturu na výrobu cukroví, takže to slušně odsejpá.

22.12.2011 v 14:59 | Karma: 32,73 | Přečteno: 3072x | Diskuse| Ona

Kateřina Zagorová

Inovujeme

Od jisté doby jsem poněkud nedůvěřivá k „inovovaným složením“ a „vylepšeným recepturám“. Většinou to totiž znamená jediné:

14.12.2011 v 14:18 | Karma: 28,20 | Přečteno: 2978x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Putin přímo nenařídil zabít Navalného, dospěly k závěru americké tajné služby

27. dubna 2024  16:21

Americké tajné služby dospěly k závěru, že ruský prezident Vladimir Putin pravděpodobně přímo...

Na britského turistu zaútočil v Karibiku žralok. Muže zranil deset metrů od břehu

27. dubna 2024  16:17

Čtyřiašedesátiletý britský turista skončil na jednotce intenzivní péče, když jej u severního...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6807x
Jsem Katka. A tenhle blog se co nevidět přesune jinam. Kam? Hledejte. Pokud to bude osud, najdete mne. Pokud ne... no, mí tři čtenáři mi stačí