Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mít či nemít chlapa

Také vám připadá, že podle názoru naší společnosti zatímco chlap bez ženské je naprosto v pořádku a „borec, kterej si užívá“, tak ženská bez chlapa je nějaká divná?

Mám hodně známých a kamarádů, se kterými se z různých důvodů nemohu vídat tak často, jak bych chtěla. Takže když se vždycky po delší době sejdeme, je opravdu o čem vyprávět a to kolikrát až do ranního kuropění. Přese všechna ta zajímavá témata a přese všechno to co jsme si nestihli nebo zapomněli říct po telefonu či mailu, přes to všechno stejně dříve nebo později padne vždycky jedna a ta samá otázka: „A co chlapi? Už někoho máš?“

Nevadí mi, že se ptají, protože už hezkou řádku let odpovídám pořád stejně. Zajímavá je spíš ta jejich reakce na mou odpověď. Většinou pár vteřin trapného ticha a pak zakoktání něčeho, co zní tak nějak: „no, však ty taky jednou konečně někoho potkáš.“

Jistěže potkám. Potkávám denně obrovskou spoustu lidí. Nejsem princezna zavřená ve věži. A trochu mne irituje, že někdo absenci osoby mužského pohlaví v mém životě považuje za nějaký handicap. V mém případě bude pes zakopaný v tom, že já prostě nikoho nehledám. Kdysi jsem hledala. Po pár schůzkách mne to přešlo. Tohle přece nemám zapotřebí.

Už jsem seděla v kavárně naproti člověku, kterého jsem znala sotva pár hodin a poslouchala přednášku na téma „Všichni blbci v politice a u mne v práci“, podávanou s výrazem: „Seď, husičko, a poslouchej mistra.“ Taky jsem v jiné kavárně seděla naproti individuu, které na mne za celou hodinu, která trvala asi tak deset let, ani jedenkrát nepohlédlo a celý jeho projev se omezil na: „Ahoj, Míra,“ na začátku, a „tak čau“ na konci, kdežto já se celou hodinu snažila najít nějaké (jakékoli) téma, na které bychom si mohli alespoň chvíli povídat, plácala jsem v té zoufalé snaze najít záchytný bod naší konverzace páté přes deváté a připadala si jako debil. Podle Mírova úlevného výrazu, když jsme se po té hodině rozloučili, to nebyl zřejmě jen můj pocit (Míru i mne snad omlouvá to, že jsme oba byli k tomuto zvěrstvu donuceni našimi společnými přáteli).

Oni totiž přátelé a kamarádi a tetičky z třetího kolene, ač jsou jinak skvělí a báječní, mají jednu fakt blbou vlastnost. Dokáží vycítit osobu nezadanou na sto honů a pod různými záminkami se ji v zájmu celospolečenského blaha a světového míru snaží spárovat s kýmkoli, kdo je zrovna poblíž. Bohužel pro obě strany zamýšleného párování, přátelé se v této bohulibé činnosti nenechají zastavit takovou maličkostí jako je fakt, že ony dvě zamýšlené hrdličky nemají nic, ale vůbec nic společného. Už jsem se poučila, takže dnes, když nějaká tetička, či známá začne, že u nich na vesnici je fakt skvělej traktorista, radši se honem dekluju. Nic proti traktoristovi, může to být opravdu báječnej chlap, ale co by, proboha, dělal s právničkou? Pravděpodobně bych ho hned na první schůzce vyděsila tak strašlivě, že by se z toho vzpamatovával nejmíň tři týdny s vydatnou pomocí psychoanalytika, vodky a růžovejch plyšovejch medvídků.

Naštěstí mám jednoho moc dobrého kamaráda, který má dost rozumu, že se mne na chlapy neptá a své kamarády mi nenutí, což odůvodňuje střídavě slovy: „to bych jim neudělal,“ a „nebudu si do vlastního zelí tahat cizí zajíce,“ Tu druhou větu samozřejmě myslí žertem. A právě díky tomu, že neexistenci muže v mém životě nijak neřeší, tak se právě toto téma s ním dá řešit naprosto skvěle, bez tragického přídechu, zato se spoustou srandy.

On tvrdí, že se mne muži bojí. Já s ním nesouhlasím, nevěřím, že by čeští muži byli takoví zbabělci, že by jim nahnala vítr jedna blondýna, i když taková blondýna dokáže někdy způsobit pěknou paseku (ale o tom někdy jindy).

Mé odůvodnění je, že muži už dávno nejsou lovci. Zhýčkáni davy přidrzlých sedmnáctek čekají, až jim jejich životní láska vleze oknem do pokoje a řekne: „Tak, zlato, tady mne máš.“ No a já taky nejsem lovec. Jsem kořist, velmi plachá kořist. Mou první a bezprostřední reakcí na bližší kontakt je odmítnutí. Kdo o mne stojí, musí si mne ulovit a být při tom velmi, velmi trpělivý. A jak řekl jeden dámami velmi obdivovaný borec: „tak skvělá, abych na tebe plýtval energií, zas nejseš.“ Tak a mám to. Na lovkyni nemám povahu (ač v jiných záležitostech mám kuráže až na půdu), a na kořist se mi nedostává skvělosti. A teď babo raď.

Ale, víme, ono nemít chlapa má také své výhody. Večer se vracím do bytu, který je naprosto stejně uklizený, jako když jsem ho opouštěla. V televizi se koukám na jaký program já chci a do kina chodím na to, co se líbí mně. Jím jen to co chutná mně. Když mi v sedm večer zavolá kamarádka, jestli bych nešla na jedno do baru, tak rozhodnutí, zda půjdu, či nikoli závisí jen a jen na mně. A když se z ničeho nic rozhodnu vrátit domů o dvě hodiny dřív nebo později, nekouká z toho žádná katastrofa.

Na druhou stranu, před třemi nedělemi jsem onemocněla. Jen hloupá viróza, ale první tři dny jsem měla čtřicítky horečky, ležela jsem v posteli neschopná se pohnout a bylo mi fakt blbě. Čtvrtý den jsem se vyplazila z postele a zjistila jsem, že v celém bytě není nic k jídlu. A nastal problém. Ač mám Žabku hned za rohem, nedošla bych tam. Kdo mi nakoupí? Maminka na služební cestě na Moravě. Tatínek na služební cestě v Mnichově. Brácha v přednáškové síni v Plzni. Jedna kamarádka v Antverpách, druhá v Číně a třetí v Lysé nad Labem (věřte nebo ne, takhle blbě se to sešlo). Tomuhle kamarádovi volat nemůžu, ten by si to vyložil ….. no jinak. Jediný kamarád, kterého jsem se odvážila požádat o pomoc, nechal ten den mobil doma a já ho zastihla až večer. Když zjistil, že jsem čtyři dny nic nejedla, strašlivě se vyděsil a byl u mne do půl hodiny (v nacpané Praze úctyhodný výkon). Teď má, chudák, výčitky svědomí, a přitom vůbec za nic nemůže. A já mám výčitky svědomí, že on má výčitky svědomí, a celé to povede k tomu, že už mu příště nezavolám, protože mám pocit, že jsem ho zneužila.

Poprvé po několika letech mi opravdu chyběl někdo, kdo by mi uvařil čaj, pofoukal bolístku a namazal rohlík máslem. Fakt doufám, že zas pár let marodit nebudu.

A závěr z tohohle článku? Nějak mne žádný nenapadá.

Kamarádka se vrátila z Antverp, tak jdem rozebrat výsledky voleb, lesklý legíny pod sukně, finanční krizi od Ameriky po Rusko, Máj v kině, Mareše v rádiu, novelu občanského zákoníku a……….chlapy, samozřejmě.

Krásný den všem.

Autor: Kateřina Zagorová | úterý 21.10.2008 15:55 | karma článku: 45,95 | přečteno: 20085x
  • Další články autora

Kateřina Zagorová

Nový byt, aneb tahle válka se vede na kila

Asi před třemi měsíci jsem se přestěhovala. Po maratonu vyřizování spojených se změnou adresy, jsem konečně stála uprostřed svého nového bytu.... a spousty krabic. Protože jsem veškerý nábytek zanechala ve svém původním doupěti, vrhla jsem se vstříc novému bydlení vybavena nafukovací matrací, jedním zahradním stolkem a velkou spoustou iluzí o tom, jak si to tu krásně zařídím. Ach sladká naivito, tehdy jsem, já hloupá, vůbec netušila, že tahle válka se povede na kila.

16.8.2012 v 12:01 | Karma: 40,60 | Přečteno: 8374x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Letecký den

Jsem bezrizikový typ. Bojím se výšek. Bojím se rychlé jízdy. Bojím se tmy a bouřky. A mravenců. Bojím se sednout cizímu člověku do auta, co kdyby to byl špatný řidič. Prostě se opatruju jako oko v hlavě.Když mne ale kamarádka lákala na Matějskou, že se spolu s jinou kamarádkou nechají vystřelit v té bungee kouli, nemohla jsem si to nechat ujít. Škodolibě jsem se těšila, jak jim bude špatně, protože do tohohle životu nebezpečného nesmyslu by dobrovolně vlezl jen naprostý šílenec. Ti bystřejší z mých čtenářů se právě škodolibě zachechtali.

31.5.2012 v 10:14 | Karma: 33,78 | Přečteno: 5513x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Veřejně prospěšné práce nezaměstnaných? Přemýšlejme.

Argumenty pana Drábka ve prospěch povinnosti nezaměstnaných po dvou měsících pobírání podpory odvést 20 hodin týdně státu formou bezplatných prací „pro veřejnost“ se zdají být celkem logické:

23.2.2012 v 14:35 | Karma: 48,57 | Přečteno: 28428x | Diskuse| Olomouc

Kateřina Zagorová

Připravujeme Vánoce

Normálně máme Vánoce více méně klidné. V průběhu listopadu vybádám, co by kdo chtěl naježit. První týden v prosinci ježím v obchodech a zbytek adventu jásám nad horkým čajem, jak jsem na to vyzrála. Úklid se děje ve dvou víkendech na počátku prosince vždy v sobotu, zatímco velké pečení (a uždibování) se koná v neděli. S mamkou máme manufakturu na výrobu cukroví, takže to slušně odsejpá.

22.12.2011 v 14:59 | Karma: 32,73 | Přečteno: 3072x | Diskuse| Ona

Kateřina Zagorová

Inovujeme

Od jisté doby jsem poněkud nedůvěřivá k „inovovaným složením“ a „vylepšeným recepturám“. Většinou to totiž znamená jediné:

14.12.2011 v 14:18 | Karma: 28,20 | Přečteno: 2978x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  13:05

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:05

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů černého...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:03

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6807x
Jsem Katka. A tenhle blog se co nevidět přesune jinam. Kam? Hledejte. Pokud to bude osud, najdete mne. Pokud ne... no, mí tři čtenáři mi stačí