Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nový byt, aneb tahle válka se vede na kila

Asi před třemi měsíci jsem se přestěhovala. Po maratonu vyřizování spojených se změnou adresy, jsem konečně stála uprostřed svého nového bytu…. a spousty krabic. Protože jsem veškerý nábytek zanechala ve svém původním doupěti, vrhla jsem se vstříc novému bydlení vybavena nafukovací matrací, jedním zahradním stolkem a velkou spoustou iluzí o tom, jak si to tu krásně zařídím. Ach sladká naivito, tehdy jsem, já hloupá, vůbec netušila, že tahle válka se povede na kila.

První na řadě byla ložnice. Alespoň postel, protože ta matrace se pode mnou pořád vypouštěla a po třetí epizodě půlnočního pumpování jsem toho měla akorát po krk. 

Vybrat postel nebyl problém. Jsem vcelku nenáročná, chtěla jsem jen, aby byla opravdu velká (zabírám hodně prostoru) a dřevěná. Volba padla na IKEA a až po fázi placení vše proběhlo v naprostém pořádku. Menší zádrhel se ukázal v okamžiku, kdy jsem domlouvala dopravu. Ukázalo se totiž, že celá postel včetně rámu a roštů váží sto padesát kilo (přičemž součástí jsou jednolité kusy téměř třicetikilové) a že tedy dopravu ani montáž zjevně sama nezvládnu. Takže jsem objednala za tučný poplatek (tvořící celkem zhruba třetinu ceny postele) dopravu i montáž. A nastaly potíže. 

Při zjištění, že musím doma sedět na zadku pět hodin v průběhu kterých mi můžou postel přivézt kdykoli, jsem potichu skřípala zuby. Když se při dodání postele ukázalo, že montáž dělá jiná firma v jiném čase (a opět nejsou schopni upřesnit čas blíže než v intervalu půl dne), skřípala jsem zuby už dost nahlas. A když se při prvním pokusu o montáž ukázalo, že postel má jednu nohu kratší, pokoušely se o mne mdloby. 

Poté, co jsem slečně na infolince IKEA důrazně vysvětlila, že rám postele váží tričtvrtě metráku a já právě zaplatila nemalou částku za to, aby mi jej dopravili z místa A (IKEA) do místa B (Zagorovo), nehodlám zadarmo a ve svém volném čase vláčet totéž zpět z místa B do místa A, abych posléze celý postup (opět opačně) opakovala, anžto nejsem idiot, přestala slečna trvat na vrácení celé postele a slevila na onu krátkou nohu. Ještě jsem se ujistila, že opravdu, ale opravdu nevadí, že jsem postel koupila na Čerňáku, ale chci ji reklamovat na Zličíně, hlavně když budu mít účtenku, a vyrazila s metr dvacet dlouhým klackem  z borového masivu vstříc mírovému vyjednávání. 

Na Zličíně se ukázalo, že to, co jsem naivně považovala za účtenku, je jakýsi doklad o nabití karty (WTF???) a účtenku mi měl přivézt ten borec, co mi přivezl tu postel. No, postel přivezl, účtenku nikoli. Nebyl by to takový problém, kdybych nohu reklamovala tam, kde jsem postel koupila – tedy na Čerňáku. Leč já byla …kde? Inu, tam, co vás právě napadlo taky. 

Jenže protože slečna na reklamačním byla menší než já a já měla v ruce ten klacek (nohu), vyjednávání přece jen dopadlo v můj prospěch a já si (po menším výstupu na oddělení montáže, kde nechtěli pochopit, že opravdu, ale opravdu nehodlám zaplatit za montáž podruhé) vezla domů nový klacek a pevně věřila, že je to tentokrát ten správný. 

Druhý montážník dorazil o další týden později a hned ve dveřích hlásal, že mu nedali hlášenku a tudíž je tu dnes zadarmo a že mu řekli, že mu to zaplatím já. Začala jsem se poohlížet, kde mám, sakra, ten klacek a chvíli viděla rudě. Asi jsem  vypadala opravdu hrozivě, takže se nakonec se spokojil s kafem.

Poučena epizodou Postel, jsem komodu i noční stolky odtahala z IKEA na vlastním hřbetě. Už když jsem v garáži manévrovala s krabicemi, docházelo mi, že to nebude až taková sranda, jak to zprvu vypadalo, ale krutá realita mé fyzické nedostatečnosti se měla ukázat až o něco později. Přesně v tom okamžiku, kdy jsem sama sebe důkladně pochválila, jaké jsem neskutečně šikovné děvče, že jsem celou komodu (která mi sahá až pod bradu) smontovala (skoro) dobře (no, jedna prohozená lišta se nepočítá, že ne?) sama i se šuplíkama, mi došlo, že  mám problém. Komoda ležela na zemi, roztažená přes půl ložnice a jediné, co zbývalo, bylo ji zvednout a ukotvit do zdi. Když první pokus o zvednutí skončil naraženým nártem, uráčila jsem se konečně v návodu zjistit, kolik ten krám váží. Pětasedmdesát kilo. Takže komoda : Zagorová  - dvanáct : nula na kila. Seděla jsem na komodě a bulela, protože tohle prostě sama nedám. 

Takže (a všichni pozor) poprvé v životě uznávám, že být single je občas pěkně na prd. Vážně přemýšlím, že vyhlásím konkurz na chlapa. Podmínky? Výška: vyšší než já v podpatcích, váha: víc než ta zatracená komoda. Vlastní vrtačka výhodou. 

P.S. Včera se rozbil jeden z roštů. Pětadvacet kilo. Sakrapráce.

Autor: Kateřina Zagorová | čtvrtek 16.8.2012 12:01 | karma článku: 40,60 | přečteno: 8374x
  • Další články autora

Kateřina Zagorová

Letecký den

Jsem bezrizikový typ. Bojím se výšek. Bojím se rychlé jízdy. Bojím se tmy a bouřky. A mravenců. Bojím se sednout cizímu člověku do auta, co kdyby to byl špatný řidič. Prostě se opatruju jako oko v hlavě.Když mne ale kamarádka lákala na Matějskou, že se spolu s jinou kamarádkou nechají vystřelit v té bungee kouli, nemohla jsem si to nechat ujít. Škodolibě jsem se těšila, jak jim bude špatně, protože do tohohle životu nebezpečného nesmyslu by dobrovolně vlezl jen naprostý šílenec. Ti bystřejší z mých čtenářů se právě škodolibě zachechtali.

31.5.2012 v 10:14 | Karma: 33,78 | Přečteno: 5513x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Veřejně prospěšné práce nezaměstnaných? Přemýšlejme.

Argumenty pana Drábka ve prospěch povinnosti nezaměstnaných po dvou měsících pobírání podpory odvést 20 hodin týdně státu formou bezplatných prací „pro veřejnost“ se zdají být celkem logické:

23.2.2012 v 14:35 | Karma: 48,57 | Přečteno: 28428x | Diskuse| Olomouc

Kateřina Zagorová

Připravujeme Vánoce

Normálně máme Vánoce více méně klidné. V průběhu listopadu vybádám, co by kdo chtěl naježit. První týden v prosinci ježím v obchodech a zbytek adventu jásám nad horkým čajem, jak jsem na to vyzrála. Úklid se děje ve dvou víkendech na počátku prosince vždy v sobotu, zatímco velké pečení (a uždibování) se koná v neděli. S mamkou máme manufakturu na výrobu cukroví, takže to slušně odsejpá.

22.12.2011 v 14:59 | Karma: 32,73 | Přečteno: 3072x | Diskuse| Ona

Kateřina Zagorová

Inovujeme

Od jisté doby jsem poněkud nedůvěřivá k „inovovaným složením“ a „vylepšeným recepturám“. Většinou to totiž znamená jediné:

14.12.2011 v 14:18 | Karma: 28,20 | Přečteno: 2978x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

O jedné Libušce a strachu

Tenhle článek ve mně uzrával delší dobu a vlastně jsem jej původně ani vůbec nechtěla psát, ale jak už to tak bývá, stalo se pár věcí (a většina z nich smutných) a najednou mi bylo jasný, že i tohle téma prostě musí ven (a někteří asi řeknou: "proboha, už zase.").

30.11.2011 v 12:59 | Karma: 38,77 | Přečteno: 7821x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6807x
Jsem Katka. A tenhle blog se co nevidět přesune jinam. Kam? Hledejte. Pokud to bude osud, najdete mne. Pokud ne... no, mí tři čtenáři mi stačí