Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

O dospělých ženách v dětských pokojíčcích

Jestli jsem dnešní příběh v poradně rubriky OnaDnes četla se zájmem zcela minimálním, o to větší zaujetí ve mně vzbudila diskuze.

Pro ty, které to minulo stručně shrnu příběh, ať se máme od čeho odpíchnout. Hrdinkou je slečna čerstvě vysokoškolsky otitulovaná. Slečna s pětiletým vztahem s pánem, se kterým dosud nebydlí. Slečnu pán hodlá dnes požádat o ruku. Slečna se vdávat nechce. Slečna si chce užívat. Tolik fakta.

 

Následuje několikasetpříspěvková diskuze, ze které vesměs vyplývá, že slečna je nedospělá a sobecká nána, která v pětatřiceti, až jí „zatikaj hodiny“ zapláče nad výdělkem, protože „chlapi nebudou“.

 

Jasně, souhlasím. A napadlo někoho, proč tomu tak je? Vzhledem k tomu, že můj životní proces (až na tu plánovanou svatbu) je velmi podobný, řekla bych, že to vím velmi přesně. A mnozí z vás taky, jen jste se nad tím ještě nezamysleli.

 

Tohle je osud nás, chytrých holek. Do pěta – šestadvaceti ve škole. A taky v dětském pokojíčku u rodičů. Bez peněz (zoufale), bez odpovědnosti (jakékoli), bez závazků (byť jen minimálních). Rodiče nás rozmazlovali v přesvědčení, že nám dopřávají to nejlepší: „Jen se hezky uč, ať se máš v životě dobře. Nenech si nějakým chlapem zkazit život, ať nedopadneš jako já. Vzdělání je nejdůležitější věc v životě, chlapi přicházejí a odcházejí a diplom ti nikdo nevezme. Nedělej si starosti, jen se pěkně uč.“ Kdo by se nenechal rozmazlovat?

 

Měli jsme řidičák, ale benzín hradil někdo jiný. Měli jsme vypráno, ale čudlíky na pračce mačkala „cizí“ ruka. Mohli jsme rozhodovat o tom, kdo zasedne v Poslanecké sněmovně, ale ne o tom, co si dáme k večeři. Zatímco naši spolužáci ze střední si postupně nakoupili trendy mobily, super auta, ještě víc super auta a barák na hypotéku, naše počty zřídkakdy přesáhly pět tisíc korun prospěchového stipendia. Byli jsme plnoletí a nikdo nás nebral vážně.

 

Naši spolužáci ze střední vedli na srazech důležité řeči o dedlajnech a kreténských šéfech, odbíhali řešit důležité telefonní problémy, případně ukazovali svatební fotografie a my mohli vyprávět jen o tom, jak dopadla písemka z empéeska, čemuž by z přítomných stejně nikdo nerozuměl a tak by ho to ani nezajímalo.

 

Zkrátka řečeno, svět dětí nás vyvrhnul ze svého středu a svět dospělých mezi sebe nepřijal. Uvízli jsme přesně na hranici – dospělí lidé v dětských pokojíčcích. Jedinou nadějí po celých pět let zůstávalo, že jednou………….jednou……………jednou budu taky takhle důležitej a zajímavej člověk. Budu řešit zajímavý kauzy a všichni mně budou brát vážně. Ukážu všem, že se mnou se taky musí počítat.

 

A pak ten okamžik konečně přišel. S čerstvým diplomem v ruce jsme se vydali do pracovního procesu, zažili první kiksy, první úspěchy. To, v čem se naši spolužáci postupně zabydlovali od svých osmnácti let, nám spadlo do klína v pětadvaceti. A najednou ti samí lidé, kteří ještě včera říkali: „Na to máš času dost, nespěchej, nenech si zkazit život jako já,“ říkají: „A co svatba, bude? Já bych ráda vnoučátka. Věk už na to máš, abys, holka, nepřebrala. Ujede ti vlak a co potom?“

  

Vdávat? Vdávat??????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nechci se vdávat. Na to jsem ještě mladá!!! Včera jste mi strkali do náručí panenky a dnes chcete kočárek v životní velikosti? Nechte mne očuchat svět. Chci poznat, co mi nabízí, chci poznat, co ve mně je, čeho mohu dosáhnout. Do teď jsem jen snila, jen se omezovala a těšila, že jednou….. Nechodila jsem dvacet let do školy, abych hned skončila mezi plínami. Dvacet pět let jste mne zavírali k učebnicím, pak mně nechali čuchnout ke svobodě a soběstačnosti a zas mne chcete zavřít, tentokrát ke kašičkám a plenkám? Nechci, nechci, nechci!!! Nechte mne roztáhnout křídla a letět. Alespoň chviličku.

 

Jak já to děvče chápu.

 

P.S. K diskuzi: Ještě nikdy jsem nic takového neudělala, ale nyní cítím, že je zapotřebí podrobnějšího vysvětlení.

Takže: To, že je článek psán v ich formě, neznamená, že se stoprocentně týká mne. Během studií jsem bydela na koleji, ale zvláště kvůli taneční skupině (a také kvůli teplým večeřím, co si budem povídat) jsem jezdila domů k rodičům prakticky každý týden. Vzhledem k tomu, že pocházím z nepříliš dobře situované rodiny, během studia jsem pracovala. Bohužel veškeré mé výdělky padly zas na to studium. Rodiče mi zajistili co mohli a zbytek holt byl na mně. Ve výsledku jsem stejně seděla v pokoji (je jedno jestli doma nebo na koleji) a byla bez peněz.

A konečně pro ty, kteří mají pocit, že si musí rýpnout do mé kariéry stylem "tak se kasala, jak bude důležité a teď koncipientí za desítku hrubého". Nekoncipientím. A už vůbec ne za desítku hrubého. Jsem (poměrně čerstvou) advokátkou, takže tříletou koncipientskou praxi mám za sebou. Už několik let mám vlastní domácnost (která rozhodně není formou spolubydlení), takže řečičky o mém zklamání životem jsou trochu mimo. Nicméně to, že jsem rozmazlená, nepopírám. Moji rodiče mně velmi milovali a stále velmi milují :)

Autor: Kateřina Zagorová | pondělí 14.2.2011 15:53 | karma článku: 39,40 | přečteno: 5509x
  • Další články autora

Kateřina Zagorová

Nový byt, aneb tahle válka se vede na kila

Asi před třemi měsíci jsem se přestěhovala. Po maratonu vyřizování spojených se změnou adresy, jsem konečně stála uprostřed svého nového bytu.... a spousty krabic. Protože jsem veškerý nábytek zanechala ve svém původním doupěti, vrhla jsem se vstříc novému bydlení vybavena nafukovací matrací, jedním zahradním stolkem a velkou spoustou iluzí o tom, jak si to tu krásně zařídím. Ach sladká naivito, tehdy jsem, já hloupá, vůbec netušila, že tahle válka se povede na kila.

16.8.2012 v 12:01 | Karma: 40,60 | Přečteno: 8374x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Letecký den

Jsem bezrizikový typ. Bojím se výšek. Bojím se rychlé jízdy. Bojím se tmy a bouřky. A mravenců. Bojím se sednout cizímu člověku do auta, co kdyby to byl špatný řidič. Prostě se opatruju jako oko v hlavě.Když mne ale kamarádka lákala na Matějskou, že se spolu s jinou kamarádkou nechají vystřelit v té bungee kouli, nemohla jsem si to nechat ujít. Škodolibě jsem se těšila, jak jim bude špatně, protože do tohohle životu nebezpečného nesmyslu by dobrovolně vlezl jen naprostý šílenec. Ti bystřejší z mých čtenářů se právě škodolibě zachechtali.

31.5.2012 v 10:14 | Karma: 33,78 | Přečteno: 5513x | Diskuse| Ostatní

Kateřina Zagorová

Veřejně prospěšné práce nezaměstnaných? Přemýšlejme.

Argumenty pana Drábka ve prospěch povinnosti nezaměstnaných po dvou měsících pobírání podpory odvést 20 hodin týdně státu formou bezplatných prací „pro veřejnost“ se zdají být celkem logické:

23.2.2012 v 14:35 | Karma: 48,57 | Přečteno: 28428x | Diskuse| Olomouc

Kateřina Zagorová

Připravujeme Vánoce

Normálně máme Vánoce více méně klidné. V průběhu listopadu vybádám, co by kdo chtěl naježit. První týden v prosinci ježím v obchodech a zbytek adventu jásám nad horkým čajem, jak jsem na to vyzrála. Úklid se děje ve dvou víkendech na počátku prosince vždy v sobotu, zatímco velké pečení (a uždibování) se koná v neděli. S mamkou máme manufakturu na výrobu cukroví, takže to slušně odsejpá.

22.12.2011 v 14:59 | Karma: 32,73 | Přečteno: 3072x | Diskuse| Ona

Kateřina Zagorová

Inovujeme

Od jisté doby jsem poněkud nedůvěřivá k „inovovaným složením“ a „vylepšeným recepturám“. Většinou to totiž znamená jediné:

14.12.2011 v 14:18 | Karma: 28,20 | Přečteno: 2978x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  13:05

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:05

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů černého...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:03

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

  • Počet článků 76
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 6807x
Jsem Katka. A tenhle blog se co nevidět přesune jinam. Kam? Hledejte. Pokud to bude osud, najdete mne. Pokud ne... no, mí tři čtenáři mi stačí